■ من ی جوون 17ساله هستم و تو بهترین شرایط زتدگی میکتم و هیچ کمبودی ندارم
من چندوقت هس که میخوام نماز را کامل بخونم ولی نمیشه و دیگه لذتی نداره و من خیلی ناراحتم به نظرشما من چیکار کنم
پاسخ از طرف مدیر قنوت: با سلام
یکی از بزرگترین مشکل بنده ها در بندگی احساس بی نیازی از همه چیز است (حتی خدا)
یک مورد کلی که با توجه به سوال شما می توانم بگویم شما هم گرفتار این نوع احساس هستید
برشمردن ناتوانی ها در برابر خدا و می تواند به شما کمک کند.
مرگ بزرگترین ناکامی انسانهایی است که احساس بی نیازی در برابر خدا دارند
طبق روایات ما یاد مرگ دل را زنده می کند و شما با یاد آوری آن و زیارت اهل قبور می توانید این احساس را در خود تقویت کنید.
مرگ مسیر دیگر زندگی ماست که در آنجا طبق اعمال ونیت های ما در این دنیا آنجا حرکت داریم ... و به انتخابهای خوبمان در این در دنیا نیازمندیم.
■ سلام
حضرت فاطمه می فرماید:
((کسی که نماز راسبک بشمرد 15 بلا به سراغش می آید ))
آن 15 بلا چیست
سلام علیکم
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: فاطمه جان! هر کسى از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مىسازد:
شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت زمانى که از قبر خارج ش ...
■ غسل جنابت به عهده من بود و بعد از انجام غسل و نماز متوجه اندک چسبی شدم که از پانسمان شب قبل روی دستم باقی مانده بود، آیا لازم است غسل و نماز خوانده شده اعاده شود؟
غسل و نماز باید اعاده شود، اگر مانع سمت چپ بدن بوده است، کافی است پس از برطرف کردن مانع فقط همان قسمت را به نیت غسل بشویید و اگر سمت راست بوده است، پس از رفع مانع و شستن آن به نیت غسل، بنا بر احتیاط واجب تمام سمت چپ بدن مجدداً به نیت غسل شسته شود.
...