■ چرا بعد از قرائت آيه: (إنّ الله و ملائكته يصلون على النبى...) پس از پايان نمازها بايد سه بار صلوات بفرستيم؟ لطفاً فلسفه آن را بيان كنيد.
پاسخ: اين كار ريشه در روايتهاى اسلامى دارد و در سنت و سيره پيشوايان معصوم(عليهم السلام) چنين آمده است و مؤمنان نيز به پيروى از سنت و سيره آن بزرگواران چنين اذكار و دعاها و تعقيباتى را به جا مىآورند؛ چنان كه حضرت امام موسى كاظم(عليه السلام) مىفرمايد: هر كس بعد از نماز صبح و نماز مغرب قبل از آنكهپاهايش را حركت دهد ]هيئت نشستن در حال نماز را به هم بزند[ و يا كسى سخنى بگويد، آيه (إنّ الله و ملائكته و يصلّون على النّبى...) را بخواند، و بگويد: خدايا بر محمد و ذريه آن حضرت درود بفرست، خداوند صد حاجت او را برآورده مىكند كه هفتاد حاجت در دنيا و سى حاجت ديگر در آخرت براى او برآورده مىشود.
پرسمان قرآني نماز
مركز فرهنگ و معارف قرآن
■ آیا بلعیدن خردههای غذا هنگام نماز اشکال دارد؟
آیت الله خامنه ای: خوردن و آشامیدن در حال نماز، آن را باطل میکند چه کم باشد یا زیاد، اما فرو دادن خردههای غذا که در گوشه و کنار دهان باقی مانده یا مکیدن شیرینیِ قند و شکری که اندکی از آن در دهان هست، موجب بطلان نماز نمیشود.
همچنین اگر سهواً یا ...
■ سلام ببخشید دیگه همام جماعت برای مدارس ثبت نام نمیکنید؟!
سلام
اگر منظورتان دوره ویژه ائمه جماعات مدارس (معراج ) هست، خیر فعلا ثبت نام نداریم. ...