■ اگرکسی قنوت رافراموش کندوخم شود برای رکوع ویکدفعه یادش بیاید که قنوت نخوانده بدون ذکررکوع بلندشود وقنوت رابخواندودوباره رکوع رود ایااین دورکوع حساب میشود وایانمازش صحیح است اگرقنوت فراموش شود تاچه زمانی فرصت داری بخوانی
پاسخ از طرف محمد قهرمانی: با سلام
اگر به اندازه رکوع خم شده باشد دو رکوع محسوب می شود و نماز باطل است .
امام خامنه ای:
اگر در ركوع يادش بيايد، مستحب است بعد از ركوع قضا كند و اگر در سجده يادش بيايد، مستحب است بعد از سلام نماز، قضا نمايد.
استفتائات رهبری.
■ چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟
برای بهتر انجام دادن هرعملی ابتدا لازم است که اهمیت و جایگاه آن عمل را بشناسیم در اهمیت حضور قلب این نکته کافی است که رسول گرامی اسلام فرمودند:عَنِ النَّبِیِّ (صلی الله علیه وآله) إِذَا قَامَ الْعَبْدُ إِلَى الصَّلَاةِ فَکَانَ هَوَاهُ وَ قَلْبُهُ ...
■ نحوه پاسخ دادن جواب سلام در حین نماز چگونه است؟
در حال نماز، انسان نباید به دیگرى سلام کند و اگر دیگرى به او سلام کند، باید طورى جواب دهد که سلام مقدّم باشد؛ مثلًا بگوید: «السَّلٰامُ عَلَیْکُمْ» یا «سَلٰامٌ عَلَیْکُم» و نباید «عَلَیْکُمُ السَّلٰامْ» بگوید.[1]
شایان ذکر است که، انسان باید جوا ...
■ آيا پس از تسبيحات اربعه مي توان ذکر ديگري گفت؟
در ركعت سوم و چهارم مستحب است بعد از تسبيحات استغفار كند، مثلا بگويد: " استغفر الله ربي و اتوب اليه" ...