■ باسلام .من یه طلبه هستم . متاسفانه فامیلای من اصلا نمازنمیخوانند .من هرچه تذکردادم نه تنها تأثیری نداشت ..بلکه لجبازی کرده وپافشاری میکنند. آیا دراین مورد تکلیفی برمن هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید؟
پاسخ از طرف مدیر قنوت: سلام علیکم
یکی از از شرایط امر به معروف احتمال تاثیر است که شما اشاره کردید دیگر تذکر زبانی نه تنها فایده نداشته که بلکه موجب لجبازی هم شده است. پس این روش را دیگر نباید ادامه داد.
البته این به این معنا نیست که دیگر وظیفه ندارید.
کار اساسی شما پیدا کردن ریشه مشکل است که این سخت ترین قسمت کار است ولی به همان اندازه می تواند شما را در مورد هدفتان کمک کند.
باید ببینید بی نمازی آنها ریشه در اعتقادات ضعیف دارد و یا ذهنی پر از شبهه دارند و یا فقط جنبی احساسی است و گاه فقط تنبلی.
یادتان باشد در کنار همه روش ها، از محبت واقعی نسبت به عباد الله فراموش نکنیم.
توضیحات بیشتر را می توانید در بخش بخوانید/ مقالات شیوه دعوت به نماز را ملاحظه بفرمایید.
■ پدر و مادر به فرزندانشان در چه سنی احکام شرعی و عبادات را باید تعلیم دهند؟
مستحبّ است که ولیّ اطفال، احکام شرعی و عبادات را پس از رسیدن آنان به سن تمیز، به ایشان یاد دهد. ...
■ آیا یک بار گفتن تسبیحات اربعه در رکعت سوم و چهارم نماز کافی است؟
با سلام
طبق فتوای حضرت آیت الله خامنه ای
کافی است هرچند احتیاط این است که سه مرتبه گفته شود ...
■ تيمم چه فایده ای دارد؟ آیا این عمل منافاتی با بهداشت ندارد؟
برای تیمم دو فایده مهم قابل تصور است:
فايده اخلاقى
تيمم يكى از عبادات است، و روح عبادت به معنى واقعى كلمه در آن منعكس مىباشد، زيرا انسان پيشانى خود را كه شريفترين عضو بدن او است با دستى كه بر خاك زده، لمس مىكند تا فروتنى و تواضع خود را در پيشگاه ...