■ آیا درست است که بی نماز از ابلیس بدتر است؟
پاسخ: شیطان که رانده گشت بجز یک خطا نکرد خود را برای سجده آدم رضا نکرد
شیطان هزار مرتبه بهتر ز بی نماز او سجده بر آدم و این بر خدا نکرد
حضرت آيت الله جوادى آملى : استاد ما مرحوم الهى قمشهاى، در شعر معروف خود، مىفرمايد: شيطان كه براى ابد از درگاه خدا رانده شد، به خاطر اين نبود كه بر آدم سجده نكرد؛ زيرا بسيارى نماز نمىخوانند و خدا را سجده نمىكنند.
جرمش اين بود كه در آينه عكس تو نديد ورنه بر بوالبشرى ترك سجود اين همه نيست
جرم شيطان و اصولًا شيطنت اين است كه انسان، به جاى آن كه نور «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» را ببيند، خود را ببيند؛ و گرنه ترك يك سجده عذاب جاودان در پىندارد. ( مشکل ابلیس تکبر در برابر خداوند بود )
■ به عنوان والدین چه کارهایی در تربیت فرزندانمان باید انجام دهیم تا آنها نماز خوان بار بیایند؟
اقداماتی كه والدين درباره نمازخوان کردن فرزندانشان بايد انجام دهند به شرح ذیل می باشد
یک- دعا كردن براي نمازخوان شدن فرزندانشان
همانگونه که حضرت ابراهیم ( علیه السلام ) برای فرزندان خود دعا نمود تا از اقامه کنندگان نماز باشند و به خداوند متعال عرض ...
■ آیا درست است که میگویند جایز نیست جلوی نماز خوان عکس یا تصویر باشد؟ اگر درست است چرا ?
در روایاتی از نماز خواندن در مقابل عکس و تصویر و تمثال نهی شده است ، مگر آنکه پارچه ای بر روی آن انداخته شود و آن عکس و ثمثال پوشانده شود .
« محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام سوال کرد من نماز می خوانم و در مقابلم تصاویری است و من هم به آن تصو ...
■ در کجای قرآن آمده اگر نتوانیم وضو بگیریم باید تیمم کنیم؟
در آیه 43 سوره نساء و آیه 6 سوره مائده آمده است که یک مورد آن را ذکر می کنیم:
«... و اگر بيمار يا در سفر بوديد، يا يكى از شما از جاى گودى (كنايه از قضاى حاجت) آمد، يا تماسى با زنان داشتيد و آب نيافتيد، پس بر زمين (و خاك) پاك و دلپسندى تيمّم كنيد، ...