■ چرا باید نماز را اینگونه بخوانیم؟
پاسخ: اگر انچنان که شایسته است خدا را بشناسیم و حکیم بودن خدا را باور داشته باشیم خواهیم دانست که از حکیم دستور لغوی نه تنها صادر نمیشودبلکه باعث رشد وکمال اطاعت کنندگان خواهد بود هرکدام ازاداب نماز اسراری دارد که رمزی میان عاشق ومعشوق است که بدون این رموز عاشق به وصال یار نخواهد رسید
■ «کمال نماز به تشهد است و کمال تشهد به صلوات». آیا چنین ادعایی صحیح و برگرفته از آیات و روایات است؟!
آنچه در پرسش بدان اشاره شد، میتواند قابل پذیرش باشد؛ زیرا صلوات بر پیامبر اسلام(ص) ذکر بسیار مبارک و با عظمتی است که بر زبان آوردن آن در همه احوال و زمانها – بویژه در نماز- دارای ثواب فراوان است. صلوات فرستادن بر پیامبر و آل طاهرینش در نماز، علاوه ...
■ آیا فرستادن صلوات بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت ایشان در هنگام رکوع و سجده فضیلتی دارد؟
صلوات بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) ذکر بسیار خوبی است که بر زبان آوردن آن در همه ی حالات و زمان ها دارای ثواب است و در حال نماز از مستحبات موکد است، البته در تشهد واجب است . در قرآن خداوند خطاب به مؤمنین می فرماید: "خدا و ملائکه به پیامبر(صلی الله ...
■ چرا زنان حداقل چند روز در ماه نبايد نماز بخوانند؟ آیا این به معنای قطع ارتباط با خداوند نیست؟
باید توجه داشت که برداشته شدن نماز در آن ایام، به معنای قطع ارتباط زنان با خداوند متعال نیست چرا که آنان مي توانند وقت نماز، خود را پاکيزه نموده و رو به قبله، ذکر بگویند و قرآن بخوانند و ارتباط معنوي خود را با خدا حفظ نمايند. (1)
ممکن است موارد زی ...