■ با توجه به اینکه خداوند نیازی به نماز خواندن ما ندارد، پس چرا ما نماز می خوانیم؟
پاسخ:
فلسفه خلقت انسان و دیگر موجودات(جنّ) این است که به کمال برسند. و کمال نهایی آنها در این است که به خدا نزدیک شوند و بندگی
حضرت حقّ را انجام دهند.
امام علی (ع) می فرماید:
نماز وسیله نزدیکی به خداوند متعال برای همه پرهیزکاران است.
(بحارالانوار ج10ص99)
همچنین نماز موجب سپاسگزاری ،کفاره گناهان، آرامش درونی انسان و.....می شود.
■ کسی که با نامحرم رابطه نامشروع دارد، آیا باید نماز و روزه های خود و اخلاق حسنه را ترک کند؟
تکلیف این افراد چیست؟
اولا: خداوند عاقبت و تکلیف بندگانش را می داند و ما به آن آگاهی نداریم.
دوما: اكثر مومنين كه نماز مي خوانند و روزه مي گيرند، گاهي نيز آلوده به گناه مي شوند. كسي نمي تواند ادعا كند كه هرگز گناه نمي كند. اين ادعا خاص معصومين(ع) است. همين نمازهاي بي روح ...
■ راه های جلوگیری از شک در نماز چیست؟
افرادی که در نماز دچار شک میگردند، دو دسته اند:
افردی که در همۀ مسائل زندگی خود شک میکنند ؛
آنها باید به روانشناسان و مشاوران مراجعه کنند و این بیماری روانی را درمان کنند و در نماز نیز به حکم کسی که زیاد شک میکند ـ کثیر الشک ـ که در رسالههای ...
■ چرا مهم است که من به عنوان یک جوان در نماز جمعه شرکت نمایم؟
در موقعيت كنونى شركت در نماز جمعه براى جوانان و نوجوانان، از چند جهت دارای اهمیت فراوانی می باشد.
اول: یکی از مهمترین نیازهای نوجوانان و جوانان امروز به عنوان آینده سازان و پاسداران ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی تقویت بنیه های معنوی و آشنایی کامل ب ...